Fast-food is a no no

Dat fiind ca aproape in fiecare zi vad mutre disperate infulecand shaorma, m-am gandit ca ar trebui sa scriu si despre fast-food, hrana de zi cu zi a multora.

Semi-preparatele nu sunt nici ele grozave, dar sunt foarte folosite din cauza lipse de timp, iar progresele tehnologice ne ofera acum o gama imensa de astfel de produse. Cam totul vine la plic, sub forma de praf in ziua de azi. Retineti doar ca nu trebuie excluse de tot (uneori trebuie sa te si adaptezi la programul incarcat), insa ele nu se ridica niciodata la nivelul nutritional al mancarii gatite in casa. Simplu motivul: prin incalzire alimentele isi pierd valorile nutritionale, si mai mult ca sigur ele au fost incalzite deja inainte de reincalzire, deci se pierd si mai multi nutrienti.

Sa trecem la fast-food. Cheeseburger cu cartofi prajiti, o placinta cu mere si un pahar cu suc. Suna bine nu? Si nici nu e asa mult, deci n-are cum sa faca rau. WRONG. Un meniu din asta are cam 1200 calorii.

O alimentatie pe baza de fapt food nu este o reteta pentru sanatate – nu ofera vitamine, oligoelemente si fibre si au tone de grasime. Yuck! Alta veste proasta: spre deosebire de alimentele ambalate cu etichete amanuntite, vanzatorii de fast-food nu sunt obligati sa enumere ingredientele sau cantitatile lor.

Hai sa dam si o veste buna: cartofii prajiti nu sunt nesanatosi prin natura lor, ci trebuie doar sa nu fie prajiti in grasimi animale sau hidrogenate. Sunt mai sanatosi aia taiati felii groase pentru ca nu absorb la fel de multe grasimi. In ceea ce priveste pestele prajit si puiul prajit, si astea sunt sanatoase, dar NEAPARAT trebuie data jos crusta (da, stiu ca e cea mai buna).

So, daca tii la silueta si nu numai, la sanatatea pe termen lung, evita sa mananci fast-food. Daca totusi iti place foarte mult, nu e bine nici sa salivezi de fiecare data cand treci pe langa un restaurat de genul. O data la ceva vreme poti sa mananci si mancare din asta, ca nu se intampla nimic daca ai  1 masa mai nesanatoasa. Cateva sfaturi totusi:
  •     alege hamburgeri mici si simpli, nu d’aia king size;
  •     scoate maioneza si branza topita din calcul, asa mai reduci din grasimi si calorii;
  •     inlocuieste milkshake-ul cu lapte, bautura racoritoare cu una dietetica;
  •     ia o portie mica de cartofi prajiti si adauga o salata ca sa compensezi lipsa :P

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu